Informasjon

Om oss

Den Frodige Lund er et pilotprosjekt sponset av SIT med formål å øke trivsel og sosialt samvær blant studenter. Dette gjøres ved å tilby et område der alle i studentbyene Frode Rinnans veg og Karinelund kan få gro planter, grille, eller bare slappe av i trivelige omgivelser og bli kjent med sine naboer.

Hagen driftes av frivillige studenter. Sit stiller med midler og vi i gruppen bestemmer hva vi skal plante i hagen helt selv.
Vi kjører et veldig lavterskel opplegg der vi gjør småjobber i hagen når vi har tid og lyst. Søndag har vært en samlingsdag der de som kan har jobbet sammen. Når været er fint ender dette ofte med grilling og avslapping i hagen.
De aller fleste av oss hadde ingen erfaring da vi begynte, men vi har alle lært masse nytt! Du trenger altså ikke kunne noe som helst om planter for å bli med:)

Dersom du vil være med i gruppen eller har noen spørsmål, send oss en melding på Facebook, Discord eller e-post til kontakt@denfrodigelund.org.ntnu.no

Hvor er hagen?

Arrangementer, samlinger og aktiviterer

For å holde deg oppdatert om våre arrangementer kan du følge vår Facebook-side. Der inviterer vi blant annet til fellesøkter, ompotting, utplanting og grilling.

Bruk av kaldkompost

Hagen har en Kaldkompost-binge. En kaldkompost er rett og slett en haug der du legger hageavfall og lar det bli omdannet til jord. Her skal det kun kastes planteavfall fra kjøkkenhagen, annet avfall vil ødelegge komposten.

Dette KAN du legge i kaldkomposten:

• Løv.
  • Ugress.
  • Gressklipp.
  • Avklipp fra planter.

IKKE kast dette i kaldkomposten:

• Restavfall.
  • Matavfall.
  • Tre / greiner.
  • Inneplanter.
  • Annet avfall.

Våre støttespillere

Takk til Sit for økonomisk støtte og stor pådrivervilje. Voll gård for kurs innen urban dyrking. Til slutt må vi takke alle flotte studenter som har bidratt med stort og smått i hagen.